Bódító illat lengi be a konyhát és az előszobát. Még félhomályban ücsörögve is legújabb művünket csodálom, az adventi koszorút. Büszke vagyok rá, mert nem kellett idén megcsonkítanom a kertben álló növényeket, mégis egyedi és ünnepi díszt alkottunk a lakásba.

 

 

  

 

Minden évben ugyanazt a koszorúalapot próbálom feldíszíteni minél változatosabban. Idén, Babó tavaly karácsonyi ajándékához használt kötött pulcsi maradékából vágtam le egy kb. 10-12 cm széles csíkot és azt tekertem fel az alapra. Erre csavartam fel ellentétes irányból a karácsonyfamintás szalagot, hogy színesebb legyen. Dekorgumiból hópelyheket vágtam, kifogyott mécsesek tartóit szöggel átlyukasztottam, majd összeraktam a pelyhekkel úgy, hogy a szöggel odaerősíthessem a koszorúhoz az egész gyertyatartó-szerkezetet. Szerencsére a fahéj illatú gyertyák pont illenek a mécsestartókba.

 

 

 

Uzsonnára narancsot ettünk és a megmaradt héjból sütiszaggatóval csillagokat vágtam. Igyekeztem minél kevesebb fehér részt hagyni a narancshéjon. Ekkor szállt be Babó a munkába: szegfűszeget válogatott, majd a legszebbekkel összetűzte a különböző méretű narancscsillagokat. Eközben lefejtettem némi fonalat a pulcsimaradékból és apró babákat kötöttem belőle. Nagyjából egyforma hosszú szálakat raktam egymás mellé, félbehajtottam a köteget és a hajtás csúcsán megkötöttem jó erősen. Itt hagytam elég fonalhosszt egy akasztó elkészítéséhez. Áttértem a baba nyakára, ami az előbb kötött résztől kb. 1 centivel lejjebb kell legyen. Itt is megkötöztem a fonalköteget. Az alja azért ilyen szép bongyor, mert felvette a fonal a kötés mintáját. A narancsadagokat a fonalbabák akasztójához öltöttem és megkötöttem a kötött anyag alá bújtatva a varrócérnát, hogy ne látszódjon. A koszorút egy színben passzoló fém tálra raktam, így Babót is megkérhetem, hogy rakja arrébb.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://konvex.blog.hu/api/trackback/id/tr53414308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B_Barbi 2011.12.06. 16:31:10

nagyon szép és egyedi lett :) ügyesek vagytok :)
süti beállítások módosítása